söndag 29 mars 2009

En Baby LO

Först blev den på detta viset...Jag blev INTE alls nöjd. Glimmer Misten passade inte in tyckte jag och så var det nåt' som fattades?! Vad vet jag inte. Jag gjorde om den och då blev den...





...så här:
Det kändes bättre tyckte jag! Den vita cirkeln som fotot är fäst på är ett av Bazzils torrembossade papper. De mönstarde papperen är från My Minds Eye's senaste serie Penny Lane. På baksidan av fotot har jag fäst det fina organzabandet med små hjärtan på med gluedots.

Jag införskaffade cirkelmallarna från FISKARS häromdagen. De har använts flitigt här. Jag doodlade 3 cirklar efter dessa mallar...så praktiskt:)

Den fina amuletten med texten "Imagine" kommer från Tim Holtz. Etiketten har jag chalkat med röd stämpeldyna och doodlat med ZIG Millenium 0.05. Det mesta är fäst och insnurrat i tunn silvertråd.
De små söta blommorna kommer från Prima Marketing de är fästa med gluedots. De små berlockerna har jag fäst med en pytteliten säkerhetsnål.

Stickersbokstävena kommer från America Craft. Även de chalkade med den röda stämpeldynan. Sen lackade jag dem med Glossy Accents och dekorerade med silvertråden..

Ha det så gott i vårvärmen..Nu ska jag snart ut i trädgården och "städa" lite...

Mija

3 kommentarer:

Bodil sa...

Åh Mija så otroligt vackert!!! Visst är rosorna läckra. Har längtat efter dem sedan långt före jul. Men nu äntligen!!!
Vem skulle inte vilja vara ute i trädgården. + 11 grader på norrsidan!!! Men tro det eller ej, jag har åkt på en ny omgång av förkylning. Hostar så jag tor att bröstet skall sprängas! Skall nog kolla lungorna på läkarstationen i morgon.
Ha det!
Kram Bodil

lillis70 sa...

Så fint du har gjort med rosorna och silver tråden! Liftvarning på den fina LOn!

pysselninjangittan sa...

Den blev jättefin! Tim holtz saker är underbara, synd de åxå vet de o tar betalt därefter :(