tisdag 26 maj 2009

Flakaträsk

Min mormor Magdas barndomshem (byggt i mitten av 1800-talet) - där bodde vi.

Baksidan

Bagarstugan & vedboden

Vy från ett fönter

Lekstugan


Skägglav på en rönn

Tuvor på "Stormyra"...

Vi hade en totalt avslappnad helg i Flakaträsk - Västerbotten. Vi fick bo i min kusins hus och vi kände oss som hemma. Lata dagar utan dator och mobiltelefon...En av dagarna blev jag guidad till Margits (min mammas moster) hemliga badarvik - genom skogen av Albin 9 år. En helt galen färd över stockar och sten. Annars bestod vistelsen mest av långa promenader och massor av nostalgi och barndomsminnen...


Mija

3 kommentarer:

Jenny Svensson sa...

Åh, det ser helt underbart ut! Lyckliga dig som har ett sånt ställe att åka till då och då!

skolan sa...

Hejsvejs! En go och glad Tilda. Vi har jobbat hårt på jag-kan-gympan som vanligt. Lite rast inne hos Marcella och Joppa i ståskalet har vi också gjort. Fläsk pannkaka med lingonsylt till luch.
Vi avslutade dagen med benskena och tidnings tittande.

Imorgon bär det av till sagoängen, där ska vi ha lite olika aktiviteter, träffa elever från anra skolor, grilla korv ska vi också göra innan vi åker taxi tillbaka till skolan 12.30.

Ha det bra! Tilda och Suttasan

Bodil sa...

Så välhållna gamla hus. Och så mycken historia. Förstår att ni har haft det skönt!
Kram Bodil