lördag 25 juli 2009

Här är Leo's namnskylt

Som TACK för att vi fick låna ungdomarnas rum i Stockholm så får de varsin namnskylt. Denna är till Leo - en tuff kille på 14 år som gillar fotboll och Batman, Spiderman m.fl...

Precis som på Gretas skylt så limmade jag fast papper - detta från Kaiser - på kartong. Skylten mäter 11 X 24 cm. Kanterna filade jag lite med min nagelfil och chalkade sen med distress ink pad "Walnut Stain". Här använde jag sen bl.a diverse serietidningar som dekoration....

Ljusblå foambokstäver från American Craft och de mindre från Adornit. Olika brads bl.a från Inkido bankade med min favorithammare från TH.

Fotbollen klippte jag ut från en serietidning och limmade fast den på tunn kartong. Sen fäste jag den med 3D kuddar.

Samma teknik här. Limmade fast papper och foambokstäverna på tunn kartong som jag sen fäste på skylten med 3D-kuddar. Kanterna är chalkade med distress ink pad - "Walnut Stain". Jag har även doodlat med min ZIG Writer. PÅ de vita bokstäverna har jag lagt lite pearlmaker.

I vrigt har jag använt:

  • En "kulkedja" (från en prislapp efter vår shoppingrunda i STHLM)
  • En charm från Tim Holtz
  • Diverse brads och öljetter
Det mesta hittar ni hos:


Ha det så gott:)

Mija

Inga kommentarer: