söndag 19 april 2009

En utmaning - "Liten & Rädd"

Mima's utmanade oss i designteamet att scrappa nåt' som vi vanligtvis inte gör..Jag har aldrig använt Magnoliafigurer på mina kort eller LO*s. Därför fick jag till uppgift att färglägga en stämplad Magnoliafigur. Så här blev det:

Figuren som kallas Edvin är färglagd med ProMakers pennor och akrylpennor. Jag här även använt vit penna fråb SAKURA och min ZIG Millenium 0.05. Lite 3D-lack kom också till användning bl.a på hans hår och ögon. Jag ritade dit en mun och en liten näsa (de har inte det i original). Pepper från Prim Marketings serie "Pulse"

Visst ser han rädd och orolig ut?!

Tiny alphas frå Making Memories, foambokstav från American Craft och svart-vita från Jenni Bowlin. Ramen kommer från Reprint och halvpärlorna från Kaiser

Foambokstaven är först färglagd med min vita penna från Sakura och sen lackad med 3D-lack.

Snygg amulett från Timholtz. Svart tyll Bazzil och svart spets som jag fäst med brads som sen är bankade med textured hammer från Tim Holtz.

Här är han - lille Edvin...Hans bälte är prytt med pearlmaker silver! Det har även gått åt en hel del distress ink walnut stain och kartong som jag limmade fast "tegelmuren" på...Vissa detaljer är fästa med 3D kuddar, annars är det dubbelhäftande tejp och gluedots.

Ha det gott!

Mija

1 kommentar:

Bodil sa...

Jag tror att han är dörädd att ha bränt sig i solen. Verkar har solat lite länge, eller?
Ja Gud vilka utmaningar. Jag har varit i trädgården både i går och idag, men nu måste jag ta tag i min utmaning.
Ha det gott!
Kram