torsdag 28 maj 2009

Albin - min skogsguide

En riktig liten goding - Albin med skägglavsmustasch....Inspirationen till denna LO hämtade jag naturligtvis från mitt älskade Flakaträsk men också från en skiss på "Veckans Skiss":

Papper Basic Grey - "Lime Rickey", plus Bazzil CS ljusljus blå och röd...

Skägglav från Flakaträskskogen fastsatt med en klämma från Tim Holtz. Etiketten är chalkad med Distress Ink pad Walnut Stain.

Små tickets från Jenni Bowlin och brads från Inkido bankade med Tim Holtz textured hammer.

Rolig journalingkort från SassaFras. A:et är en mask från - just det - Tim Holtz. Man skymtar även lite av ett "fragment"signerat TH...

Dessutom har jag använt:


* Tiny alphas från Making Memories och Adornit
* Chip Board bokstav färglagd med ProMaker "umber" och sen lackad med:
* 3D lack = Glossy Accents
* ZIG Millenium 0.05 till doodling och text
* Vaxad svart bomullstråd
* Fluffiga röda brads från mina gömmor...

Jag vill passa på att tacka min DT-kollega SmultronPia för att hon invigde mig i Tim Holtz förtrollade scrapvärld:)


Det mesta finns hos:


Hyvens

Mija

2 kommentarer:

Yoli Design sa...

UUUnderbart...
vilken härlig detalj och viiilket härligt foto... Grymt snygga detaljer som vanligt!! :D :P

Kraaaaaaam

Skolan sa...

Hejsvejs!!! Tilda och Suttasan har jobbat hårt idag. Ståskal och mycket skol arbete. Sen har Tilda och Monica haft hemkunskap, de bakade kladdkaka, Matilda har kaka med sig hem som ni kan avnjuta i e.m

Ha det bra!!! Tilda och Suttasan