fredag 13 februari 2009

Fridfulla Fredag

Solen skiner, det är lite kallt i luften - men jag har det såååå bra på min lediga dag! Detta trots att jag hämtat hem en sjuk Tilda från skolan. Feber, snorig och allmänt vissen! På vägen hem från skolan köpte vi nyaste "Hus&Hem", så just nu ligger hon i sin säng och bläddrar i den fiiiiina tidningen...

Mija scrappar och skapar Detta är alldeles nytt, skapat av Basic Grey's Porcelain:

"Cousins" en sommardag 1970. Fotot är fäst på en pappskiva som jag klätt med Porcelain -Arabella och stansat hål med min Bind-It-All. I några av hålen satte jag olika band och spetsar!
Jag stämplade dit några små fjärilar med Inkidos fina stämpel. Små blommor från YouDo (stämlade med en fin text) fästa med mini glue dots. Jag satte även dit en snygg "hattnål" som jag prydde med några vackra metallpärlor (favorit). Underbara pärlor (självhäftande) från Kaiser. Och sist men inte minst lite 3D lack!!

Grön pärlfloss...

Mini Alphas från Making Memories. Chalkat med distress ink - walnut stain.

Gulligt band från ?? och bankade brads. Bankade med Tim Holts textured hammer (tack för inspiration och tips Pia)


I övrigt har jag använt:

Papper:

*Bazzils cardstock i ljust rosa samt ett ljugrönt bling som jag vänt på (blingbaksidorna är oftast jättevackra tycker jag)
*Basic Grey's Porcelain - Rochelle: det rosablommiga
*Basic Grey's Porcelain - Langley: det rosaflammiga

Övrigt:

*Pärlfloss - grön
*Diverse bokstäver och alfabet bl.a från K&CO och Jenni Bowlin
*ZIG penna 0.005

99,9% av allt material kommer från MiMa's

4 kommentarer:

Annica H sa...

Oh så fint!
Måste hålla med om att den serien är underbar! Måste nog köpa lite mera papper... :)
// Annica H

Kamilla sa...

Oooh vilken fin LO och dom där papperen, sååå snygga :D

Katrin sa...

Vilken läcker!!! Jag vill oxå ha de nya Basic Grey papperna... båda de nya serierna=) VILL HA!

Catta sa...

vad kul du gjort med din blogg, förresten jag sålde åt dig i dag på jobbet, gjorde inget va ??? Ha en skön helg du oxå
Kram Catta