söndag 19 april 2009

BäBä varta lamm jittu jettujang...

Sötaste Alice 3 år sjunger en trudilutt.."BäBä varta lamm jittu jettujang"....(BäBä svarta lamm gick på restaurang)

Mönstrade papper från Making Memories nya serie "Just Chillin''

En jätteblomma från Prima. Ett helt stort, tjockt rör med fantastiska blommor som bara stod och väntade på mig på MiMa's häromdagen. Det finns även blomsterrör med blommor i alla tänkbara färger om man vill ha det! Det vita är så kul för det kan man ju färglägga, chalka ner eller som här stämpla på. Jag fäste blomman med en antiksilverfärgad öljett:)

Doodling är skoj. Det har jag alltid hållit på med lååååångt innan scrapping kom in i mitt liv. Här har jag doodlat swirls med min vita SAKURA-penna.


Denna "tag" kommer från ett "anteckningsblock" från Making Memories serie Just Chillin. Jag klämde dit en klämma som smyckades med två charms på lite pärlfloss.

Tim Holtz fragments...en favorit just nu! Märkligt ljus på denna bild?!

Vinylbokstäver från American Craft, pyntade med pearlmaker.

I övrigt så har jag använt:

* En biljett från Jenni Bowlin
* Silvertråd
* Silverpärla och en silvercharm
* ZIG Millenium pennan
* Distress ink pad walnut stain

Nästan allt kommer från MiMa's

Ha det så gott!

Mija

3 kommentarer:

Bodil sa...

Urläckert. Jag blev också sugen på ett rör vita blommor. Vita är ju bra just med tanke på stämpling eller färgläggning o dyl. Annars är nog röret lite för stort.
Fasen också. När jag kom in ikväll kl 17 skulle jag börja med min utmaning. Till min fasa såg jag då att tiden gick ut kl 18. Skit också och jag som hade gått och klurat ut idéer medans jag grävde och delade plantor. Nåja vad gör det om 100 år. Jag börjar få lite ordning i trädgården och det är jag väldigt glad åt. Vilket väder att vara ute i. Helt underbart!
Kram på dig

pysselninjangittan sa...

jättefint :)
har funderat på dessa fragments, nu såg jag hur de ser ut på alster, tack de blev ju kanon :)

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Men wow alltså! Du är helt outstanding på att kreera snygga LO's!!
Så snyggt med swirlsen, charmsen, blommorna, fotot - ja allt!
Som vanligt är det lika kul att kika in här!

Ha de så gott!
Kram / Angelica