onsdag 15 april 2009

God Morgon

..en härlig morgon med fågelkvitter, en blå himmel och en jättesöt Tilda! Hon kom ju ´hem efter en vecka på korttids. Hon var på härligt humör och sötare än vanligt! Imorse likaså - hon konstaterar att hon fyller år om en vecka - den 22 april - 17 år blir vår stora tjej:)

'Igår var en helt otroligt fin kväll. Varmt och helt vindstilla. Jag och Alice tog en lååång runda med vovvisarna. Olivia är jätteglad och verkar ovanligt nöjd med sitt liv. Ute och joggade en runda, pluggade lite och var allmänt trevlig och social....Jag satte mig med mitt scrap efter "Vänner", här är resultatet:

"Room with a View". Florens - Firenze i mars 2000. Ni ser den vackra kampanilen av Giotto och kupolen på domkyrkan "Il Duomo". Bilden är tagen från vårt hotellfönster när vi var på semester i mars 2000. Jag har använt italienska lire, både mynt och en sedel, halsband och en bit av en parlör...

Här har jag använt ett papper från mina gömmor som jag tyckte passade både i stil och färg till fotot. Bokstäver från Jenni Bowlin markerade med "fragments" från Tim Holtz.

Etikett nerchalkad med distress ink pad walnut stain. Scrappers floss som jag chalkat och söta antik-silver pärlor från en mysig butik i stan'.

Blommor från Prima, ett gammalt silverhalsband som jag bar under de år jag bodde i Florens (1983 -1986)...Nyckeln kommer från "pärlbutiken i stan" och en liten söt säkerhetsnål.

En 1.000 lire sedel (Marco Polo avbildad på sedeln), blomma från Prima och pärla från Kaiser. Blomman chalkad med distress ink pad walnut stain.

"La cupola" av Brunelleschi på domkyrkan "Santa Maria del Fiori" och några "fragments" från Tim Holtz. Fragmenten är fastlimmade med 3D lack.

Så fick det bli....

Fridens

Mija

6 kommentarer:

Bodil sa...

Mija, tack för din omtanke. Det värmer kan du tro. Nu tar vi hand om lilla Pepsi - vår pajashund - som för tillfället är en mycket dämpad liten vovve. Hon sörjer sin flockmedlem. Så tragiskt att se. Vi gör vårt bästa men vi förstår att det måste få lov att ta lite tid.

Jasså du har bott i Florens!!! Vilken underbar LO du har gjort. Ljuvliga färger och en givande story. Jag har ju alltid sagt det: denna tjejen är urduktig!!
Stor kram till dig!

Skolan sa...

Hej!
Bad, äntligen! Det var längesen!
När vi kom tillbaka var det toa, rast, lite jobb och blogg innan maten. Spagetti och köttfärssås, mums! Efter maten "slappar" vi i skenorna. En Ja-dag! :)
Tilda & Siva
Obs. Lånebyxor

jenny/e.j.m sa...

Åh vilken underbart läcker layout så måååånga härliga detaljer=)

Kram
Jenny/e.j.m

BellaMio sa...

Oj så snyggt, det snyggaste idag faktiskt!!! Helt betagen är jag :)

Tack för titten :)

Yoli Design sa...

mmmmmm helt underbar...
såååå fantastisk... Jag älskar alla delar med den. Harmonin, detaljerna, papprena lager på lager.
Cleardekosanrna, både ovan kort och som bokstäver....
Ja helt underbar!

kraaaaaaaaaaam

~ Sophia ~ sa...

Superläcker Lo. Många fin detaljer och härligt att få lite historia bakom lo´n.

Tack för inspirationen!
KRAM!