onsdag 1 april 2009

Jag é lite dålig...

...sa Tilda imorse! "Lite jam" (betyder "lite varm" = feber). Vill inte komma upp ur sängen, vilar och läser sina fina tidningar. Hon dricker "gubbajuice" - det är jordgubbsdryck från Proviva. Den är god tycker vår prinsessa:)
Igår var en lugn dag och kvällen blev lika stillsam. En härlig kvällspromenad med Karin & Chilla. Chilla är en helt ljuvlig liten bichon havanaistjej som vi ska ta hand om över påsk då hennes familj ska upp till Åre! Det ska bli jättekul:) Sen slötittade vi på "Äntligen hemma"...vilket trååååkigt program det är/ har blivit. Struntade i det och scrappade istället. Så här blev resultatet:

"The World According to TILDA"
Apelsiner, pärlfloss, Glossy Accents, Berlocker och Silvertråd...och massor av chalk.

Berlocker fästa med silvertråd i "ramen". Det gröna papperet är limmat på kartong, chalkat och sen har jag lindat in den i pärlfloss. Hela kalaset är sedan monterat med 3D kuddar.

En fin stämpel från INKIDO..stämplat på Bazzils cardstock "orange peel". silverbrad från Reprint.
Torkad apelsin, en kvarleva från juletid. I mitten av apelsinskivan har jag klistrat fast en "pärlflossknut". Apelsinen är sen fastsydd med silvertråd som jag pyntat med en liten silverpärla. Journalingetiketten är chalkad med Distress ink pad; old paper, skrynklad med mina fingrar och textad med ZIG Millenium 0.05.

Detaljbild på "ramen" med pärlfloss och de små gröna rutorna som jag naturligtvis lackat med Glossy Accents (3D-lack). Chalkat med Distress Ink pad; walnut stain.

Mönstat papper: Fancy Pants "On a Whimsy" och "Summer Soiree"
CS: Bazzil "orange peel"
Vellum (cirkeln fäst med brads från Reprint)
Chipboard boksäverna (TILDA) är färglagda med ProMaker umbra och lackade...3D lack!!!

Så gott som allt material kommer från MiMa's.

Ha det så gott

Mija

2 kommentarer:

Kickans_blogg sa...

Åhh så läckert!! Jättefin LO! :0)
Kram Kicki

Cattis sa...

WOW!! Galet snyggt!! Gillar! ♥