tisdag 28 april 2009

Så tokigt

..tyckte Tilda när Jenna och Kadocka från fritids kom hem till oss igår. Jenna skulle få lite hjälp och råd med pyssel inför bröllopet i juni och Kadocka följde med som stöd:) Kul men konstigt tyckte Tilda. Idag åker hon till Kattegattskolan och hoppar över Ö-gårda ...nu händer det mycke' i hennes lilla liv! Hon ska praoa på gymnasiet där hon ska gå till hösten!

Jag scrappade lite...så här blev det:

Sötaste Tilda med en miljon fräknar! Mönstrade papper från Crate Paper och Prima Maketing.

Ett egenhändigt gjort hjärta av silvertråd fäst med pärlfloss och vaxad bomullstråd. Etiketten chalkad med distress ink pad - old paper. Tiny alphas från Making Memories.

Blommor från Prima. Sprayade med Glimmer Mist Walnut Gold och piffade med lite 3D lack. I mitten en härlig pärlemorbrad från Reprint.


Fragment från Tim Holtz fastlimmad med Glossy Accents = 3D lack - det kan man använda till det mesta...Lite doodling med ZIG Millenium 0.05 och tiny alphas. Kanterna på de mönstrade papperen är "ruggade" med Tim Holtz "ruggmanick" - himla käck sak! Sen har jag chalkat med distress ink pad walnut stain.

När jag sedan har fäst papperet på cardstocken så "krafsar" jag upp kanterna på vissa ställen så att de skrynklar till sig lite..Gick det där att förstå?! Om inte - hör av er så ska jag försöka förklara:)

Ha de'

Mija

Inga kommentarer: