fredag 6 mars 2009

Det blåser i träden idag

Snart blåsippan ute i backarna står...här tillsammans med en favorit - Frittilaria

...men vårljuden har börjat komma..Ni vet när man öppnar dörren en tidig vårmorgon precis i gryningen och man hör de glada fåglarna som äntligen vågat sig ut. De gillar nog precis som jag, och många andra att det blir ljusare och varmare. Jag gör som Fru Gredelin - matar dem med allt det godaste de vet så att jag får ha dem i min trädgård och lyssna och njuta!!

Jag lämnade jobbet vid 14.00 tiden igår. Då var jag helt slut både i kropp och knopp. Tack Carin för tipset att vila från träningen ett par veckor så att kroppen får "läka" ordentligt! Ska göra så.

Kvällen blev kort för Mijas del...De andra i Cirkus Comstad höll sig också lugna. Tilda kom hem med världens godaste sockerkaka, och var så nöjd över allt beröm hon fick för sin bakkonst. Olivia tränade och Alice pluggade - matte. Hon satte även sin mor på matteprov - procenträkning. Det är INTE lätt tycker jag!
Idag är lediga fredag för Mijas del. Ska försöka få ihop några alster till bästa MiMa's

Så måste jag få ge er dagens tänkvärda ord från Tankeglad's Weblog

“Det är bara de som vågar gå för långt, som har möjlighet att veta hur långt de kan gå!”

Fridens

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej ! Samling,ståskal,rast,lite syslöjd, blogga,mat,(tycker inte om soppa,nej) sedan toa toa o musik. "Du stänga av nu"!! Trevlig Helg ! Tilda o Gerda