torsdag 5 mars 2009

Tjolahopp Tjolahej


Så var det sista jobbedagen denna veckan:) Vi äter god frukost här på jobbet på torsdagar och idag var det min tur att köpar frullebullar. Tyvärr - detta låter inte klokt - så känner jag att ännu en förkylning med feber, ont i halsen och snuva är på väg att slå rot i min gamla kropp. Inge bra alls! Jag är trots det på jobbet och får se hur länge det håller. Vi var på Friskis igår min Alice och jag! Jättekul med en jätteduktig ledare. Som vi svängde med höfterna...Tilda fick en ny tidning med posten = JA-DAG! "Allt i Hemmet" - finfina grejer. Just nu räknar hon dagarna till hon ska på Korttids. På måndag bär det av. Härligt:)
Olivia tränande med friidrotten, det har hon gjort sen' hon var 7 år. Hon cyklade dit och hem. En rätt så bra bit i motvind...Lite scrap blev det också...Bröllopsinbjudningar och ett litet projekt för MiMa's så klart.

Ett citat hämtat från Tankeglad's Weblog (från en bok "The greatest salesman in the world" skriven av Og Mandino):
“Jag är inte här på jorden av en slump. Jag är här för ett visst ändamål, och det ändamålet är att växa till ett berg, inte krympa till ett sandkorn.”

Fridens

Mija

4 kommentarer:

Bodil sa...

Här är en till som är förkyld. Matt i kroppen. Men gör knappar!
Kram

Anonym sa...

Hejsvejs! Allt bra här, förutom att Gerda är sjuk. Dagen har rullat på, nästan som vanligt. Matilda har bakat sockerkaka på hemkunskapen som hon har med sig hem. Efter baket så gick vi ut i det soliga vädret, fast det blåste ju en del. Lite vårkänslor får man allt.

Ha det bra!!! Matilda och Susse

Bodil sa...

Jag skall ha dem till baksidorna på mina sydda kuddar. Men vem vet dom kanske hamnar i dekorationslådan till scrapbookingen. Unikt!!
Kram

Anonym sa...

Tjing! Tjong!
Ett litet tips...
Hoppa över träningen några veckor, så kroppen får vila ordentligt.
Låter som du inte varit riktigt frisk under tiden du tränat...
Lycka till & trevlig helg...Kram. Carin