måndag 2 mars 2009

Så var det måndag igen...

Söt Alice i sina nya brillor

...den här helgen tror jag att vi glömmer! Vilket herrans liv det har varit hos Cirkus Comstad! Tilda med sina föreställningar - buller å bång - skrik å stök och så Olivia med sitt humör och ledsamma pojkvän som bara bråkar med henne. Hon har gråtit hela helgen känns det som. Mitt i all skit har vi så Alice som får lyssna och stå ut med allt. Hon är helt fantastisk. Stoppar in sina små hörlurar i öronen och lyssnar istället på sin favoritmusik. Härliga unge! Ikväll ska hon till sångpedagogen Birgitta. Hon går hos henne 1 gång i veckan. Det är hur kul som helst!!
Missförstå mig rätt - jag älskar alla mina barn hur mycke' som helst. Ingen mer än den andra...det är bara så himla tufft ibland - och så skönt att skriva av sig. Det är säkert många som förstår...

Tilda har förutom allt det jag just beskrev åkt massa bil, fått fina tidningar, duschat och tvättat håret..Mija och Alice tränade igår kväll och åt massa popcorn efter det. Olivia var på bio och deltog sen' när hon kom hem glatt i popcornorgien framför TV:n med bl.a "Parlamentet". Nu är det slut på helgen - måndan' är här och vi tar nya tag...

Kramar




3 kommentarer:

Bodil sa...

Och kom ihåg!!! Mija är FANTASTISK!!! Kan tänka mig att det är tufft många gånger, så du är beundransvärd! Kom ihåg det och njut av dagen1
Stor kram

Anonym sa...

Hej ! Hinner inte blogga så mycket,Tilda ska sitta i benskena o tre tidningar väntar på henne. Ingrid är så snäll o tänker på Tilda. "Jejja nu ja sitta i sjena" hör jag i vänster örat. Ha det bra! Gerda o Tilda

Anonym sa...

hej svejs,
allt lungt på fritids, ätit yoggi och macka till mellis. docka har "lånat" tilda vid mellis, sen gick han hem och då fick jenna ta över. tittat på foton från förra veckans musik-kväll. det är dags imorgon igen, mellan kl.17-17.45, glöm ej att boka om taxin hem.
ha en bra kväll.
p.s. fin dikt av Astrid Lindgren
/ Jenna & Matilda