tisdag 31 mars 2009

En LO på ordet "SKATT"

Tonårsvänskap är en SKATT, med skratt, fniss och bubbliga känslor...

Glittriga, glammiga bokstäver från American Craft. Den svarta cardstocken från Bazzil (orange peel) har jag chalkat med vit chalk och fått lite "rökeffekt" (inte cigarettrök) eller moln eller vad ni vill...Tiny alphas från Making Memories. Det möstrade papperet med både glitter och emboss kommer från Best Creations.

Rosa dotted cardstock grån Bazzil. Kanterna har jag markerat med min glitterpenna från SAKURA (och chalkat en aning med Distress Ink pad - walnut stain). Spets och tyll..Den tjusiga bradsen kommer från Basic Grey.

Etiketten är chalkad med nån' gammelrosa nyans. Doodling med ZIG Millenium 0.05. Silvertråd och pärlfloss finns också med. Silverpärlan hittade jag i mina gömmor.

Molnen i överkanten av LO*n är klippta från ett Fancy Pants papper och serien "On a Whimsy". Jag limmade fast dem på kartong för att få dem lite kraftigare. Sen chalkade jag naturligtvis kanterna med distress ink pad; walnut stain. Vissa av molnen är invirade i silvertråd och de övriga är lackade med Glossy Accents. Samtliga är fästa med 3D kuddar.

Pia - vår egen SmultroPia har inspirerat mig till doodling..Det har jag gjort på denna LO med min vita och min glitterpenna från SAKURA.

Så gott som allt material kommer från MiMa's

Fridens

Mija

3 kommentarer:

Ellie sa...

Den blev verkligen jättesnygg!

Skola sa...

Hej!
Saknar Tilda! :) Hoppas att det snart blir bättre.....
Tänkte också meddela att om ni bokat in ett möte med hab och skola den 16/4 så är det inställt!:)
Siva

julia sa...

va fint :) //julia