tisdag 10 mars 2009

En slö eftermiddag

...blev det av min måndag när jag kom hem. Ingen Tilda (korttids), ingen Alice (sångpedagog), ingen Olivia (träning IFK) och ingen Hans (Helsingborg). Bara två gosiga, rena och ljuvligt doftande pudelflickor!! La' mig i soffan och vilade tillsammans med dem...det behövdes. Fixade iordning det sista på *bröllopsinbjudningskortsbeställningen*..Leverans idag via cirkusdirektören. Idag tisdag blir en bra dag...det känns. Olivia ringde mig precis nu och sa att hon älskar mig - det är stor lycka att få det av sin tonåring!!

Så några väl valda från Tankeglad :

“Se inte tillbaka med ånger eller framåt med oro utan se dig omkring med glädje!”

Och så denna..

"Känslor det är ingenting jag får - det är någonting jag gör!"

Tack för all inspiration Lizelott alias Tankeglad:)


Fridens



3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsvejs! NEJ och NEJ, ska jag skriva sa Matilda. Skämt och sido, det har varit en bra dag med jag-kan-gympa, och idag så hade vi filmvisning i vårt klassrum.De tre andra klasserna var hos oss och kollade på Pippi.

Ha det bra! Matilda och Susse.

Anonym sa...

Hej,
Idag har Matilda ätit macka till mellis, Linda från skolan hjälpte till. Hon ska även vara med på musikkvällen, för det är bara Jenna som jobbar ikväll. Vilat och lyssnat på musik innan musikkväll med Ville-trubadur. Sen blir det kortids.
Jenna & Matilda

Bodil sa...

Godis eller tårta. Eller inget alls!
Vet du jag tog bara en pytteliten bit av tårtan närmin man fyllde år. Han fyller ju faktiskt bara en gång om året. Annas har jag varit såååå dukti. Inget godis, bara tunn tårtbit och ingen sås till middagarna på en hel vecka. Och jag har varit mätt hela tiden. Inte ens kurrat i magen.
I morgon bitte får jg se om vågen har ändrats något på en vecka.
Kram, kram