fredag 13 mars 2009

Slisk & Slask och Skisstävling

Sneak a peak..på min tolkning av skissen!

...är det ute nu! Snön slaskar ihop och det blir jätteblött om fötterna både på folk och fä! Sitter och tittar ut på grannens snöslaskiga tomt där kråkorna letar efter fågelfrö under deras finfina fågelbord! Det är så fridfullt att titta på fåglar...har ni testat det en stressig dag?!
Denna fredagen ska gå i ordningens tecken har jag bestämt. Här ska fejas och torkas, putsas och piffas! Fint ska det bli. Det känns som om allt bara har förfallit runt om mig- det blir så med jämna mellanrum tycker jag mig märka. Men först ska vovvarna få en morgonpromenad innan städcirkusen drar igång.

Igår gjorde jag min LO färdig. Den ska vara en tolkning av skissen jag gjort till nästa skisstävling hos MiMa's. Den kommer upp här på bloggen på söndag tillsammans med tävlingsinfo...Spännande:) Sen kommer Tilda hem efter 4 nätter på Korttids. Nu längtar vi efter henne...

Så till sist: gå in till här till Tankeglad om få inspiration bl.a till Beach-09.....

Ha en härlig fredag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Gerda är sjuk idag också så Siva fick "låna". Samling först. Ingen bild idag, vi fick ändra lite på schemat. :) Stod i skalet och jobbade. Sen rast. På syslöjden jobbade Tilda jättehårt och det ska vi berätta för Gerda! Matilda ska inte ha någon mat idag, hon ska på toa istället! :) Vi får se om det blir någon musik..... Sen fritids och hem till mamma Mija! :)
Ha en skön helg!
Tilda & Siva

Anonym sa...

Ja vem kunde tro att vi skulle få detta blak igen när jag nade i går morse av att solen sken in i ansiktet på mej redan innan kl 7 :-(
Nackdelen med solen är dock att då ser man allt damm myyyyycket bättre

Anonym sa...

Härligt att äntligen få ha Matilda på fritids igen.
Kört en sväng med rullstolen till affären. Ätit kräm till mellis. Madda hjälpte Tilda idag(länge sen). Snackade om övernattningen nästa fredag om vad som skulle packas. Matilda superlycklig över äventyret. Sen toa, blogga och nu ska det vilas en stund så man är pigg och glad inför helgen;)
Vi hoppas på en helg med mkt vår!
Kram Matilda och Madda!