måndag 30 mars 2009

Måndag igen!

En kall och bitig morgon, men jag trotsade det och tog inga strumpor i mina sneakers, lilla vårkappan och vårhandskarna är också på! Sen att jag fick skrapa rutorna på bilen behöver vi ju inte tänka på...

Söndagen blev en "utedag". Så fint väder och så fint det blev i min lilla trädgård. På kvällen hoppade jag och Alice över Friskis och tog en låååång promenad nere vid havet med hundarna - så skönt det var. Det har varit lugnt och tyst hemma när Tildan varit på korttids. Vi hinner en hel del när hon inte är hemma...Prinsessan kommer hem idag.

Olivia har varit i Borås med friidrotten. Hans hämtade henne plus hennes kompisar igår, trött tonåring kom hem:)
Jag har sovit jättedåligt de sista nätterna..Speciellt inatt. Låg vaken mellan 01.00 - 04.00...inge kul alls. Hur trött som helst idag. Om det är nån' som har något bra tips på hur man somnar om när man vaknat till så där mitt i natten - berätta för mig!!

Ha en finfin måndag
Mija

3 kommentarer:

Skolan sa...

Hej ! Tilda säger att jag ska skriva att Netta inte här idag, ont i handen. Istället har det varit ståskal, handskena o jobba. Hon kom till skolan idag friserad med en liten knut,jättefint! Apropå sömn,så tror jag att det fanns lite sömntips i HP idag. Ha det Gott! Tilda o Gerda

Bodil sa...

Har du tagit detta underbaa foto själv. Gud vilken skärpa!!!! Och vilka färger!!!!
Passa dig så du inte tar av dig vinterkläderna för tidigt. Tror du jag är av med förkylningen? Åh nej då. Var på läkarstationen idag. Inga bakterier - ingen antibiotika. Dämpande hostmedicin och en slags inhallator fick jag med mig hem från apoteket. Läntar så efter att bli PIGG!
Kram

Unknown sa...

Hej Mia!
Vilken vackert foto på den söta blåmesen. Jag tog mig friheten att använda den som inspiration till mitt bloggande idag.
Sömntips: när jag har svårt för att somna brukar jag fokusera på min andning, då blir jag lugn och att höra andetagen gör mig sömnig.
Kram Tankeglad